SVTs faktagranskares desinformation avslöjas av The New York Times


Jag skrev för tio dagar sedan att SVTs faktagranskare sprider desinformation Nu fick jag nys om nya uppgifter som bevisar – jag kände till det tidigare men hade inte sett några dokument och kunde därför inte bevisa sanningshalten – att de på ännu en punkt i samma artikel sprider desinformation om Ryssland.
Skrollar man ner en bit i artikeln och klickar på bilden av, eller texten, Vladimir Putin så står där skrivet av SVTs dessinformatörer:
“Putin vill gärna att vi i Europa börjar tro på att han, till skillnad från Zelenskyj, vill avsluta kriget i Ukraina.”

Den 15 juni publicerade The New York Timesav någon anledning – det fredsavtal mellan Ryssland och Ukraina som inte hann att fullbordas i april 2022. Fredsavtalet var alltså på gång redan en knapp månad efter Rysslands invasion av Ukraina. Det som kom emellan freden var att Vladimir Zelensky fick besök av Boris Johnson, och hans budskap att USA/NATO inte ville ha fred. Detta har jag skrivit om tidigare i Fred i Ukraina? Nej, NATO vill ha krig.

Längst ner i New York Times-artikeln finns länkar till fredsfördragets olika utkast. Nedan återger jag den delen, med de länkar som ni kan klicka för att ni själva ska kunna läsa dokumenten.

Jag har tidigare argumenterar för: Gör om SVT och SR till betaltjänster. Desinformationen, propagandan och ensidigheten i public service motiverar gott och väl att vi ska slippa betala för skiten.


Original documents

To omit identifying markings, these documents have been retyped to resemble the originals. Typographical errors in the original documents have been retained.

March 17, 2022, treaty draft
An early draft of a Ukraine-Russia treaty. The document is an English translation that Ukraine provided to Western governments at the time. [English]

March 29, 2022, Istanbul Communiqué
The proposed agreement that was discussed at in-person talks in Istanbul, as summarized by Ukrainian negotiators. [English translation] [Russian original]

April 15, 2022, treaty draft
A later draft of a Ukraine-Russia treaty. The document’s header shows this was a version that landed on President Vladimir Putin’s desk. The map referred to as Annex 6 is not included. [English translation] [Russian original]

SVTs faktagranskare sprider desinformation


SVT har en verifieringsorganisation, som påstås ska syssla med faktakontroll. Klickar man på länken SVT verifierar · Så vill Ryssland påverka EU så exemplifieras rysslands påverkansförsök med att Ryssland gjort en kopia av tyska tidningen Der Spiegel men under webb-adressen spiegel.ltd i stället för originalets webb-adress spiegel.de.

Jag är ju själv faktagranskare 😉 så jag kunde inte motstå utmaningen att kolla upp det hela en aning.

På sajten WayBackMachine lagras alla webbsidor. På WayBackMachine söker jag på spiegel.ltd och letar fram en almanacka som visar det första året (år 2022) av webb-adressens avbildningar. För jag sedan pekaren över den tidigaste gröna punkten, som visar när den första avbildning gjorts (i detta fall den tredje juli 2022) och klickar på avbildningens tidpunkt (i detta fall 16:06:35) så får jag upp den sida som fanns vid det tillfället.

Det som kommer fram är texten:

Loading…
https://www.spiegel.ltd/ | 16:06:35 July 03, 2022
Got an HTTP 302 response at crawl time
Redirecting to…
https://www.spiegel.de/

Kollar man upp koden HTTP 302 på WikiPedia så betyder det precis vad som framgår av avbildningen, nämligen att man omdirigeras till en annan sida. I det här fallet till spiegel.de, alltså Der Spiegels original-webb-adress. Den här typen av omdirigeringar är mycket vanlig då företag och individer kan skaffa sig flera snarlika adresser men länkar dem alla till en huvudadress, för att inte deras läsare ska komma vilse av misstag.

Sedan kolla jag upp ägandeförhållandena för adressen spiegel.ltd under rubriken “Who owned spiegel.ltd in the past? (5 records)”. Där listas fem händelser i ägandet från första juli 2022 till sjätte juni 2024. Dock är alla fem händelser listade under samma ägarnamn “Domains By Proxy, LLC”, som är en USA baserad anonymitetstjänst för att ägarna till en webbsajt inte ska kunna kollas upp med whois, som är ett ägarregister för webb-adresser.

Det märkliga är alltså att redan inledningsvis i spiegel.ltd:s historia så länkade sidan till spiegel.de, och gör så fortfarande… Skulle Ryssland alltså ha skaffat sig en webbadress och av ren godhet länkat alla besökare vidare till den tyska tidningen Der Spiegel? Och skulle nuvarande ägare till webbadressen – om det verkligen bytts ägare – dölja sig bakom samma USA-baserade anonymitetstjänst som tidigare ägare?

Det intressanta är att SVTs inkompetenta s.k. faktagranskare har skärmdumpar av den falska sidan i artiklen. Hur lyckade de med det, när sidan aldrig funnits på den adress de påstår. Har SVTs s.k. faktagranskare själva framställt den falska sidan på sina egna datorer – utan att lägga upp den på nätet – och gjort en skärmdump? I så falla är de ju inte inkompetenta utan förslagna, oärliga och moraliskt genomruttna.

Men kanske är de s.k. faktagranskarna bara ryggradslösa mähän som lyder chefernas order och framställer falska anklagelser mot Ryssland. Faktum är ju att SVTs s.k. journalister är just USAs/NATOs påverkansagenter. Det framgår tydligt av att SVT-profilerna Carina Bergfeldt och Erika Bjerström skickats på indoktrineringsresa med USA/NATO-lobbyorganisationen Atlantic Council och blivit Transatlantic Media Fellows. [Läs vad jag skrivit tidigare om detta under rubrikerna Atlantic Council har trojaner hos SVT och NATO-lobbande journalister i Sverige]

Sedan vet vi ju hur SVT väljer ut sina experter, vilka ofta kommer från organisationer och myndigheter utan sanningsanspråk. T ex så tar ju Försvarshögskolan och FOI – som påstår sig syssla med forskning – rejält avstånd från all forskningsetik och är rena språkrör för USAs/NATOs intressen. Några opartiska experter får aldrig komma till tals i SVT.

Vi har t ex Ola Tunander, en svensk forskningsprofessor emeritus vid fredsforskningsinstitutet i Oslo. Tog doktorsexamen 1989 med en avhandling om USA:s maritima strategi. Har skrivit och redigerat 15 böcker om geopolitik, militärstrategi och europeisk säkerhet, om ubåtar, bedrägeri och PSYOP. Han får aldrig komma till tals i SVT eller i andra svenska mainstreammedier. Han är helt enkelt censurerad pga sina kunskaper. Kunskaper som inte överensstämmer med den falska propagandabild som SVT och övriga svenska mainstreammedier vill pådyvla svenskarna.

Den tjugoåttonde maj i år var jag och lyssnade på Ola Thunander och Glenn Diesen när de höll föredrag under rubriken “Ukraina och Kriget om världsherraväldet” vilket finns filmat och kan ses nedan. Glenn Diesen är norsk akademiker och statsvetare. Han är professor vid Handelshögskolan vid Universitetet i Sydöstra Norge och aktuell med boken The Ukraine War & the Eurasian World Order. Jag har gjort en svensk översättning av boken i epub-format.

En annan röst värd att lyssna på – vad gäller USA, och svenska mediers skildning av USA och kriget i Ukraina – är Frida Stranne. Hon är forskare och lektor vid Högskolan i Halmstad och affilierad forskare vid Svenska Institutet för Nordamerikastudier vid Uppsala Universitet. Hon har dragit igång en egen pod som kan avlyssnas på Fridas hemsida. Jag vill varmt rekomendera avsnitt 6 där podden gästas av Peter Kuznick – US-Amerikansk historiker och ledande kärnvapenforskare – och där det aktuella kärnvapenhotet avhandlas tillsammans med en historisk genomgång av Ukriankriget och USAs agerande för att provocera fram det.
Frida Stranne, tillsammans med Trita Parsi, kom förra året ut med boken Illusionen om den amerikanska freden som ger ett helt annant perspektiv på USA än vad som får framföras i trollfabriken SVT och i svenska mainstreammedier.
Tidigare i år skrev jag ett mejl till Frida för att ge henne lite “konspirationsteorier” att utgå ifrån i hennes forskning om svenska medier och deras ensidiga USA propaganda. Mejlet finns att läsa här på bloggen under rubriken Mejl till min idol Frida Stranne om medias USA/NATO-hållning.

Det är synd om Sverige och svenskarna. Vi tvingas betala för publik service-medier som ljuger oss rakt upp i ansiktet. De vill oss inte väl utan använder oss intrumentellt som en styrbar opinion, som genom desinformation och propaganda kan påverkas att tycka så som deras huvudman USA/NATO vill. Mot denna hjänrtvätt finns bara en medicin och det är att lyssna på och läsa de objektiva sanningssägare som vill oss väl. Ola Tunander och Frida Stranne är två visselblåsare som inte önskar dra in Sverige i krig/kärnvapenkrig. Däremot är det uppenbart att trillingarna Kvissling, i regeringen – Ulf Kristersson-Kvissling, Pål Jonson-Kvissling och Tobias Billström-Kvissling – inte vill annat än att till varje pris – t ex ett Sverige kärnvapenbombat till grus och aska – stå upp för USAs världsmaktsambitioner. Men de är inte ensamma i sin uppslutning för USA och sitt risktagande med Sveriges och dess 10 miljoner invånares liv och säkerhet. Alla partier i riksdagen ställer upp på USAs geopolitiska intressen och risken att låta Sverige och svenskarna utplånas.

Den dag dagens styrande ska ställas till ansvar vill jag vara bödeln som sköter giljotinen. Jag kommer att sköta den med entusiasm och glädje.

Jämställdhetsmyndigheten håller på nazisterna

Svastikan numera en symbol för demokrati

Enligt Jämställdhetsmyndigheten är man demokrat om man håller på nazisterna. Om inte uppfyller man inte “demokrativillkoret”.
https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/nyheter/jamstalldhetsmyndigheten-aterkraver-statsbidrag-fran-kvinnor-for-fred/

Det är så här man inte får tycka:
”Jag har lämnat Vänsterpartiet för deras hållning i Ukrainafrågan som i praktiken utgör ett stöd till de nazistiska härjningarna i Ukraina. Jag hoppas att de ryska styrkorna stannar kvar och gör jobbet så att landet blir denazifierat och neutralt. Nazzarna dödade 4 miljoner judar och kommunister vid andra världskriget i Ukraina. Ryssarna har inte glömt det—”

Jag har nu begärt ut samtliga handlingar i ärende dnr ALLM2023/162 från Jämställdhetsmyndigheten. Tills vidare kan ni informera er mer om saken på nättidningen Parabol och Global Politics.

Koll den här sketchen. Den säger så mycket om vår samtid. Oavsett argument så vikar man inte från den inslagna vägen och den fastlåsta tanken. Dumheten har helt tagit över det svenska etablissemanget.

Attackerna 11 september – lögn och sanning


Som jag nämnde i en tidigare bloggartikel så började jag inte intressera mig för attackerna den 11 september förrän jag läste Andreas von Bülows bok CIA och 11 september i mitten av 2021. Innan dess hade jag ingen som helst åsikt om dådet. Jag brydde mig helt enkelt inte. Men utifrån den person Andreas von Bülow är och det han skriver så tror jag numera på honom och inte på den officiella version som lögnmedia sprider.
Nu har jag ju läst den schweiziske historikern och fredsforskaren Daniele Gansers nya bok USA: The Ruthless Empire, som jag översatt och lagt upp som epub för nedladdning under titeln USA: Det hänsynslösa imperiet. Även Daniele Ganser ägnar intresse åt 11 september. Nedan publicerar jag ett urval ur hans kapilel om händelsen. För källhänvisning hänvisar jag till boken.
Vad gäller Andreas von Bülow så har jag lagt upp ett mycket intressant kapitel ur hans bok; kapitlet Säkerhetstjänsternas dolda verksamhet. Det ger en bra bakgrundskunskap till 11 september.


Ur: USA: Det hänsynslösa imperiet. Av: Daniele Ganser.

ATTACKERNA DEN 11 SEPTEMBER

2004: Den misslyckade [officiella] utredningen av Kean och Hamilton

2006 medgav Lee Hamilton för CBC News att han inte för en minut trodde att de hade fått allt rätt. Han sade att de bara hade skrivit ett första utkast till hela historien. Pressen på undersökningskommissionen hade varit så stor att det verkligen skulle vara «fantastiskt om vi fick allt rätt», erkände Hamilton, utan att specifikt ta upp den kniviga frågan om att tortera vittnen eller be om ursäkt för att kommissionen helt enkelt ignorerade kollapsen av WTC7 helt och hållet. Hamilton hade redan lett utredningen av Iran-Contra-affären och vid den tidpunkten förhindrat att CIA:s kokainsmuggling avslöjades. Tillsammans med Kean publicerade han en annan bok där han medgav att deras utredning var «dömd att misslyckas» eftersom de nekades tillgång till viktiga dokument och personer. I grund och botten innebär allt detta att det idag inte finns någon trovärdig officiell amerikansk utredning av terroristattackerna den 11 september 2001.

Totalt misslyckande för USA:s luftförsvar

Fitts fann det särskilt förvånande att amerikanska stridsflygplan inte hade genskjutit de fyra mycket långsammare passagerarplanen efter att det hade fastställts att de hade kapats av terrorister. Därför visste Fitts redan dagen för attackerna att detta var en «false flag operation», eftersom hon som någon som kände till säkerhetsprotokollen hos Federal Aviation Administration (FAA) omedelbart visste att en sådan attack inte kunde genomföras utan «hjälp inifrån».

[…]

Om flygledare förlorar kontakten med ett passagerarplan eller om ett passagerarplan avviker från sin planerade rutt, informeras militären vanligtvis omedelbart, varefter den skickar upp stridsflygplan som tar kontakt med passagerarplanet. Varför skedde inte detta den 11 september 2001?

[…]

Varför fungerade inte luftförsvaret den dagen? Den frågan är fortfarande obesvarad.

[…]

FAA ringde NEADS kl. 08.37 för att be om hjälp och förklarade: «Vi har ett problem. Vi har ett kapat flygplan på väg mot New York. Vi behöver någon som kan skicka upp några F-16-plan eller något annat för att hjälpa oss.» NEADS-officeren Jeremy Powell svarade: «Är det här en övning?» Till vilket FAA bekräftade, «Nej. Detta är inte en övning. Inte ett test.»

[…]

NORAD kunde inte förhindra att det första passagerarplanet, American Airlines flight 11, som lyfte från Boston kl. 07.59, kraschade in i det norra tornet kl. 08.46. Tydligen hade varningstiden varit för kort; NORAD informerades inte om kapningen förrän kl. 08.38, hävdar Kean-rapporten. Men NORAD fångade inte heller upp United Airlines flight 175, som träffade det södra tornet femton minuter senare. Därefter gick det ytterligare nästan fyrtio minuter innan American Airlines flight 77 träffade Pentagon kl. 9.37. Återigen fångade NORAD inte upp det avvikande flygplanet. United Airlines flight 93, som kraschade nära Shanksville, Pennsylvania, kl. 10.03, fångades inte heller upp.

[…]

Den 19 juni 2004 frågade kongressledamoten Timothy Roemer, som var medlem i 9/11 Investigative Committee, flygvapengeneralen: «Vem var ansvarig för att samordna de många krigsspel som pågick på morgonen den 11 september 2001?» General Eberhart vägrade dock att klargöra denna viktiga fråga. Hans svar var: «Ingen kommentar.»

[…]

Gång på gång ändrade både NORAD och FAA sina tidslinjer för kapningarna, vilket skapade förvirring. «FAA:s och NORAD:s representanter presenterade en version av den 11 september som inte är sann», sade Kean. «Än idag vet vi inte varför NORAD berättade det de berättade för oss … det var bara så långt ifrån sanningen.»

[…]

I Tyskland slogs överstelöjtnant Jochen Scholz av det amerikanska flygvapnets misslyckande. «Det är helt obegripligt att något kan hända i ett land som USA under nästan två timmar, utan att deras eget flygvapen ingriper», säger Scholz, som tjänstgjorde som karriärofficer i det tyska flygvapnet fram till 2000. Hans tjänstgöring inkluderade flera år som multinationell NATO-stab. NORAD har «varenda mus på sin radarskärm». Även under militärövningar är en del av flygvapnet fortfarande ansvarigt för att skydda landet, så krigsspel kan omöjligen vara orsaken till det totala luftförsvarsmisslyckandet, säger Scholz. Alla piloter deltar aldrig i en övning – några av piloterna är alltid ansvariga för att försvara landet.

Fyra flygplan som kapas under två timmar, utan att flygvapnet ingriper, det är «ofattbart, definitivt ofattbart», betonade Scholz. När en flygledare av någon anledning förlorar kontakten med ett passagerar plan, informeras flygvapnet omedelbart. Piloterna går då omedelbart upp i luften och tar kontakt med passagerarplanet. Under 2001 fungerade detta smidigt mer än sextio gånger före attackerna, sade Scholz och tillade att det också fungerade igen efter den 11 september, eftersom det är ett rutinförfarande. Det var bara på tisdagen den 11 september som något var fel. «Det kan bara vara fallet om någon störde denna mekanism», avslutade Scholz och tillade att det inte kunde ha varit Usama bin Ladin.

Miljontals kronor i vinst med säljoptioner

Dagarna före den 11 september 2001 samlade okända personer på sig säljoptioner för att satsa på kraftigt fallande aktiekurser för berörda flygbolag, banker och återförsäkrare, och tjänade på så sätt miljoner. Hur visste dessa oidentifierade personer att en terroristattack skulle inträffa den 11 september? Dessa anonyma personer hade insiderkunskap och de förväntade sig att kurserna på de aktuella aktierna skulle sjunka kraftigt. När flygplanen från American Airlines och United Airlines träffade tornen rasade aktiekurserna för dessa två flygbolag, vilket resulterade i en vinst på cirka 9 miljoner dollar för innehavarna av säljoptionerna. Även säljoptionerna på aktierna i finansinstituten Bank of America, Merrill Lynch, Citigroup och J.P. Morgan lönade sig, eftersom dessa banker hade kontor i tornen. Efter terroristattackerna sjönk deras aktiekurser och ägarna av säljoptionerna realiserade en vinst på 11 miljoner dollar. Insiders spekulerade också med säljoptioner på de Europabaserade återförsäkringsbolagen Swiss Re och Munich Re, eftersom de var de som skulle behöva betala för skadorna på tornen. Även denna spekulation gick hem och resulterade i en vinst på 11 miljoner dollar. Sammantaget var terroristattackerna en mångmiljonvinst för dessa insiders. De tjänade mer än 30 miljoner dollar, medan nästan 3 000 människor miste livet.

[…]

När dammet hade lagt sig började en del européer också titta närmare på den misstänkta handel som hade ägt rum med säljoptioner. Ernst Welteke, chef för tyska Bundesbank, talade om «nästan ovedersägliga bevis på insiderhandel.»

Marc Chesney, föreläsare vid Institute for Banking and Finance vid universitetet i Zürich, kunde bevisa dessa tvivelaktiga transaktioner genom att genomföra en detaljerad analys av aktiemarknadstransaktioner under tiden fram till den 11 september 2001. Även han slogs av den explosionsartade ökningen av köp av säljoptioner strax före den 11 september 2001. «Den statistiska studien avslöjar tydligt extremt tvivelaktiga affärer som kan ha gjorts av insiders», förklarade Chesney, en finansiell expert som publicerade sin studie i Journal of Empirical Finance. För att få definitiva bevis skulle myndigheterna i USA behöva kräva att SEC avslöjar namnen och nätverken för dem som köpte optionerna.

[…]

Chesney fann att den 10 september 2001 – dagen före terroristattackerna – handlades en rekordvolym på 1 535 kontrakt, vart och ett för 100 säljoptioner med ett lösenpris på 30 USD och en löptid i oktober 2001. Denna handelsvolym var mer än sextio gånger större än genomsnittet av den totala dagliga handelsvolymen under de tre veckor som föregick den 10 september.

[…]

I stället för att namnge de insiders som handlade med dessa säljoptioner, stoppade Kean-kommissionen in den känsliga frågan i en liten fotnot längst bak i rapporten, nämligen fotnot 130 på sidan 499. «En del ovanlig handel förekom faktiskt, men varje sådan handel visade sig ha en oskyldig förklaring», hävdade Kean-kommissionen. «Ytterligare undersökningar har dock visat att handeln inte hade något samband med 9/11«, sade kommissionen. «En enda USA-baserad institutionell investerare utan några tänkbara band till al-Qaida» köpte de flesta av säljoptionerna på American Airlines och United Airlines, sade man. Namnen på köparna borde ha listats i Kean-rapporten. Detta var inte underrättelseinformation, det var en cover-up.

De flesta optionerna hade köpts via investmentbanken Alex Brown, rapporterade tidningen Hintergrund och påpekade att Alex Browns mångårige chef, Buzzy Krongard, senare fick en hög position inom CIA. David Callahan, chefredaktör för den amerikanska tidskriften SmartCEO, lämnade in en begäran till SEC enligt Freedom of Information Act (FOIA) och krävde att de skulle lämna ut informationen om vem som hade köpt säljoptionerna. FOIA är avsedd att ge allmänheten bred tillgång till statliga myndigheters datasamlingar, med målet att främja öppenhet i demokratin. Den 23 december 2009 meddelade dock SEC Callahan att man inte kunde lämna ut dessa uppgifter eftersom de hade «förstörts».

Sprängningen av WTC7

Reportern Jane Stanley från BBC, som rapporterade direkt från New York City på dagen för attackerna, orsakade vid den tidpunkten stor förvirring i England. Den 11 september rapporterade hon om kollapsen av WTC7 i nyheterna klockan fem, med byggnaden fortfarande stående och tydligt synlig bakom henne. Jane Stanley medgav senare att det «var ett misstag» att rapportera om WTC7:s kollaps tjugo minuter för tidigt. År 2008 bad även BBC:s nyhetschef Richard Porter om ursäkt för förbiseendet. BBC hävdade att man hade fått nyheten om WTC7:s kollaps från nyhetsbyrån Reuters. Men hur kunde Reuters känna till byggnadens kollaps redan innan den inträffade?

[…]

Den 3 september 2019 publicerade den amerikanske civilingenjören Leroy Hulsey från University of Alaska Fairbanks en 114-sidig studie av kollapsen av WTC7. Denna djupgående undersökning beställdes av en grupp som heter Architects & Engineers for 9/11 Truth och dess ordförande, Richard Gage. Efter fyra års undersökning kom Hulsey-studien fram till en klar och entydig slutsats: «Brand orsakade inte kollapsen av WTC … . Kollapsen av WTC7 var en global kollaps som innebar att alla pelare i byggnaden kollapsade nästan samtidigt.» Även om termen «kontrollerad rivning« inte förekommer någonstans i rapporten, är Hulseys slutsatser entydiga och övertygande: WTC7 sprängdes i luften.

[…]

Än idag förklarar Wikipedia-sidan om WTC7 att brand var orsaken till kollapsen, trots att detta inte är sant.

Girighetens kung

Ni har väl sett Uppdrag Gransknings senaste avsnitt om vår girige kung? Om inte kolla här. Kungen lever verkligen som en kung trots att han är både analfabet och intelligensbefriad. Men jag kan inte ta ifrån honom att han var väldigt duktig på att välja rätt familj att födas i. Vad hade det blivit av en idiot om idioten varit född i en arbetarklassfamilj? I bästa fall hade han fått städa affärslokaler som anställd hos Samhall.

Men nu skriver… nä just det, det kan ju inte vara kungen som skriver… någon på Kungahusets hemsida:

“H.M. Konungens dispositionsrätt till mark och byggnader utgör i dag en viktig förutsättning för att H.M. Konungen ska kunna utöva sin uppgift som statschef.“

Det är ju så dumt så man kan tro att det är kungen själv som formulerat det. Men säkerligen är det någon av kungens kungligt inkompetenta fursteslickande tjänstehjon som författat detta påstående.

Jag blev så oerhört nyfiken på hur detta hänger samman så jag skickade ett mejl till Kungahuset.

Ni skriver på hemsidan att “H.M. Konungens dispositionsrätt till mark och byggnader utgör i dag en viktig förutsättning för att H.M. Konungen ska kunna utöva sin uppgift som statschef.“

Det där skulle jag vilja få förklarat för mig.

På vilket sätt skulle inte Kungen kunna utöva sina uppgifter som statschef om han enbart hade ett slott eller bodde till exempel i en hyreslägenhet i Bredäng? Det är väl ändå Kungen som person som är statschef och han borde därmed kunna utföra denna uppgift oavsett boendeform. Och Kungen borde väl absolut kunna klara sin uppgift utan 350 boenden till förfogande.
Så förklara så jag förstår varför 350 boenden plus mark är en viktig förutsättning enligt påståendet ovan.

P.S. Respektera min värdighet och kränk mig inte genom att inte ljuga eller komma med innehållslösa floskler. D.S.

P.S.-et är inte så noga. Nog tål jag en kränkning. Men i dagens PK-samhälle kan det vara kul att påminna Kungahuset om att de måste bete sig PK mot undersåtarna. Man får ju absolut inte kränka någon. Men jag tror aldrig någonsin att dessa yrkeslögnare har funderat på att lögner och floskler faktisk är kränkande och respektlöst. De ljuger rutinmässigt av vana och tradition. Men ska de ge ett svar på denna fråga utan lögn eller floskler så kommer det garanterat att vålla dem åtskilligt med huvudbry. För de kungliga idioterna blir det nog omöjligt att svara under förutsättningarna på heder och samvete.

När jag ändå var förbannad skrev jag en anmälan till Justitiekanslern angående Statens Fastighetsverk som vid sidan av kungen hade en huvudroll i Uppdrag Granskning.

Anmälan av Statens Fastighetsverk

Med anledning av senaste avsnittet av Uppdrag Granskning framgår att Statgens Fastighetsverks två i programmet deltagande tjänstemän inte skaffat sig den kunskap om sina arbetsuppgifter som ämbetet kräver. Dessa två är rättschef Mats Wiberg samt fastighetsdirektör Peter Wallin. Deras försummelse har kostat skattebetalarna i Sverige miljarder. Dessutom framgår att SVFs värdegrund inte följer det som innebär alla människors lika värde/värdighet.

En myndighet som agerar så korrupt – ansvarslöst, rättsosäkert och dessutom särbehandlar människor – är inte förenligt med rättstatens principer.

Jag tror inte för ett ögonblick att JK kommer att agera i ärendet. Men jag har nu gjort en liten insats – inom lagens gränser – för ett mer demokratiskt och rättsäkert samhälle.